Scientifc Committee/Bilim Kurulu
·
Ahmet Bican Ercilasun (GaziÜniversitesi,
GaziEğitimFakültesi, TürkçeEğitimiBölümü, Ankara, Turkey),
·
Aslı Göksel (Department of Western Languages &
Literatures, BoğaziçiUniversity, İstanbul,Turkey),
·
Aslı Özyürek (Max Planck Institute for
Psycholinguistics, Department of Linguistics, Center for LanguageStudies (CLS),
RadboudUniversityNijmegen, The Netherlands),
·
Aydın Durgunoğlu (Department of Psychology, University
of Minnesota Duluth, USA),
·
Ayhan Aksu-Koç (BoğaziçiÜniversitesi, İstanbul,
Turkey)
·
Aylin Küntay (Koç Üniversitesi, İstanbul, Turkey)
·
Ayşe Gürel (Eğitim Fakültesi, Boğaziçi Üniversitesi,
İstanbul, Turkey)
·
Ayten Er (Eğitim Fakültesi,Yabancı Diller ve
EğitimiBölümü,Fransız Dili EğitimiAnabilim Dalı,GaziÜniversitesi, Ankara,
Turkey)
·
Belma Haznedar (EğitimFakültesi,BoğaziçiÜniversitesi,
İstanbul, Turkey)
·
Bernt Brendemoen (Dept. of Culture Studies and
Oriental Languages, Faculty of Humanities, University of Oslo, Oslo, Norway)
·
Beste Kamalı (Zentrumfür Allgemeine
Sprachwissenschaft, Berlin, Germany)
·
Birsel Karakoç (Department of Linguistics and
Philology Uppsala University, Sweden)
·
Carol Pfaff (Dept of Linguistics, J. F. Kennedy
Institute for North American Studies, FreieUniversität Berlin, Germany)
·
Christiane Bulut (Dept. of TurkishStudies and Middle
EasternStudies, University of Cyprus, Cyprus)
·
Christoph Schroeder (Universität Potsdam, Institut
fürGermanistik Deutsch alsZweit- undFremdspracheZentrum, Potsdam, Germany)
·
Çiğdem Sağın Şimşek (Middle East Technical University,
Faculty of Education, Dpt of Foreign Language Education, Ankara, Turkey)
·
Claudia Römer (Institut für Orientalistik -
Universität Wien, Austria)
·
Deniz Zeyrek (Faculty of Education, Dept. of Foreign Language
Education, Middle East Technical University, Ankara, Turkey)
·
Didar Akar (Dept. of Western
Languages&Literatures, BoğaziçiÜniversitesi, İstanbul, Turkey)
·
Doğan Günay (Faculté d’Éducation de Buca, Université
de DokuzEylül, İzmir, Turkey)
·
Elke Montanari (Institut für deutsche Spracheund Literatur,
Hildesheim Universität, Hildesheim, Germany)
·
Emel Türker (Dept. of Culture Studies and Oriental
Languages, Faculty of Humanities, University of Oslo Norway)
·
Emine Yılmaz (EdebiyatFakültesi, Çağdaş Türk
LehçeleriveEdebiyatlarıBölümü, HacettepeÜniversitesi, Ankara, Turkey)
·
Ergun Serindağ (Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı,
Çukurova Üniversitesi)
·
EserErguvanlı-Taylan (Dept. of Western
Languages&Literatures, BoğaziçiÜniversitesi, İstanbul, Turkey)
·
Eva Csato (Dept. of Linguistics and Philology, Uppsala
University, Sweden)
·
Hakan Ülper (TürkçeÖğretmenliğiBölümü,
EğitimFakültesi, Mehmet AkifErsoyÜniversitesi, Burdur, Turkey)
·
Hülya Özcan (YabancıDillerEğitimiBölümü,
EğitimFakültesi, AnadoluÜniversitesi, Eskişehir, Turkey
·
Işıl Özyıldırım (Dept. of English Linguistics, Faculty
of Letters, HacettepeUniversity, Ankara, Turkey)
·
İclal Ergenç (DilbilimBölümü,
DilveTarihCoğrafyaFakültesi, Ankara Üniversitesi, Ankara, Turkey)
·
İlknur Keçik (Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Eğitim Fakültesi,
Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, Turkey)
·
Jaklin Kornfil (The College of Arts and Sciences,
Syracuse University, Syracuse, USA)
·
Lars Johanson (Institute for Oriental Studies,
Johannes Gutenberg University, Mainz, Germany)
·
Kutlay Yağmur (Tilburg University - Tilburg School of
Humanities, Tilburg, The Netherlands)
·
LeylaUzun (DilbilimBölümü, Ankara Üniversitesi,
Ankara, Turkey)
·
Lidija Arizankovska (Faculty of PhilologyBlažeKoneski,
St. Cyril and MethodiusUniversity, Skopje, Macedonia)
·
Marcel Erdal (Institute for Turcology, Free
University, Berlin, Germany)
·
Mehmet Akif Kılıç (Tıp Fakültesi, KahramanmaraşSütçü
İmam Üniversitesi, Kahramanmaraş, Turkey)
·
Mehmet Ali Akıncı (Université de Rouen, France)
·
MevlütErdem (EdebiyatFakültesi, Çağdaş Türk Lehçeleri ve
Edebiyatları Bölümü, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Turkey)
·
Mine Nakipoğlu (Dept. of Western
Languages&Literatures, Boğaziçi University, Istanbul, Turkey)
·
Mustafa Aksan(Fen EdebiyatFakültesi/ İngiliz Dili
veEdebiyatı, Mersin Üniversitesi, Mersin, Turkey)
·
Nadir Engin Uzun (Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi,
Dilbilim Bölümü, Ankara Üniversitesi, Ankara, Turkey)
·
Nalan Büyükkantarcıoğlu (Dept. of English Linguistics,
Faculty of Letters, Hacettepe University, Ankara, Turkey)
·
Nihan Ketrez (Faculty of Arts and Sciences, Dept of
English Language Teacher Education, İstanbul Bilgi University, İstanbul,
Turkey)
·
Nurettin Demir (Edebiyat Fakültesi, Çağdaş Türk
Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümü, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Turkey)
·
Oktay Ahmed Ayberk (University of St. Cyril and Methodius,
Faculty of Philology, Dept of Turkish Language and Literature, Skopje,
Macedonia)
·
Özgür Aydın (Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi, Dilbilim
Bölümü, Ankara Üniversitesi, Ankara, Turkey)
·
Seda Gökmen (DTCF, Dilbilim, Anakara Üniversitesi)
·
Selçuk İşsever (Dil ve Tarih-CoğrafyaFakültesi,
Dilbilim Bölümü, Ankara Üniversitesi, Ankara, Turkey)
·
SumruÖzsoy (Dept of Western Languages&Literatures,
Boğaziçi University, Istanbul, Turkey)
·
Tahir Balcı (Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Çukurova
Üniversitesi)
·
Tooru Hayashi (Graduate School of Humanities and
Sociology, Tokyo University, Japan)
·
Ümit Deniz Turan (Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili
Eğitimi Bölümü, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, Turkey)
·
Yasemin Bayyurt (Department of Foreign Language
Education, Faculty of Education, Boğaziçi University, Istanbul, Turkey)
·
YeşimAksan (Fen EdebiyatFakültesi/ İngiliz Dili
veEdebiyatı, Mersin Üniversitesi, Mersin, Turkey)
·
Yuu Kuribyashi (Okayama University, Japan)